Με το τουφέκι και τη λύρα

ΧΙΛΙΑ ΟΧΤΑΚΟΣΙΑ ΕΙΚΟΣΙΕΝΑ

assets_LARGE_t_420_50299548_type11486Με μιαν επιστολή του προς τα σχολεία για το 1821, ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς, μέσα από μια προσεγμένη διατύπωση, περνάει ορισμένα μηνύματα που αναχαράσσουν επί χρόνια οι νεοφιλελεύθερες και νεοταξικές απόψεις, αξίζει λοιπόν να τις δούμε και να τις υποβάλουμε σε κριτική. Την επιστολή του υπουργού θα τη βρεί κάποιος και στον κάτωθι σύνδεσμο:
http://www.tanea.gr/files/1/2015/baltas253.pdf
Η όλη επιστολή διαπερνάται από τη γνωστή εθνομηδενιστική αντίληψη της δημιουργίας του ελληνικού έθνους από την επανάσταση του 21, άρα προηγουμένως δεν υπήρχε ελληνικό έθνος. Όπως γράφει κι ο υπουργός «… με το πρώτο Σύνταγμα μιας επαναστατημένης Ελλάδας, ένας λαός ή ένα έθνος εγκαινιάζει την ύπαρξή του …»! Όμως το έθνος μας υπήρχε πολύ πριν, η συνέχειά του από τα αρχαία χρόνια είναι τεκμηριωμένη. Η νεοελληνική περίοδος αρχίζει με την πρώτη άλωση, το 1204, οπότε ξεκινά και μια έντονη διανοητική κίνηση και διεργασίες ανασυγκρότησης και εξόδου από την παρακμή, οι οποίες δεν πρόλαβαν να ολοκληρωθούν λόγω της δεύτερης άλωσης, το 1453. Η σκέψη του Γεμιστού, η τέχνη του Πανσέληνου και του Θεοτοκόπουλου, είναι γεννήματα μιας έντονης πνευματικής κίνησης του Ελληνισμού που προσπαθούσε να βρει απαντήσεις στα δεινά που βίωνε.
Ακόμα παραπέρα, ο Ρήγας δε μετέφερε τις διαφωτιστικές ιδέες της Δύσης στην (τότε υπόδουλη) πατρίδα μας, αλλά προχώρησε σε μια σύνθεση προσαρμοσμένη στην πραγματικότητα και τα δεδομένα της περιοχής και της εποχής, αντλώντας έμπνευση και ιδέες από όλη την παράδοση του νέου ελληνισμού. Το αντίθετο δηλαδή από αυτό που κάνουν οι ιδεολογικοί συνοδοιπόροι του υπουργού, που μεταφέρουν αυτούσιες τις ιδέες που κυκλοφορούν στη Δύση, στην “καθυστερημένη” και “υπανάπτυκτη” Ελλάδα. Κι ο λαός μας μέσα από τη σκλαβιά και τα βάσανα, διαμόρφωσε ένα αντιστασιακό πνεύμα που τον έφερε στο 21 μέσα από διαδοχικές επαναστατικές απόπειρες, τοπικές ή ευρύτερα συντονισμένες. Η πανελλήνια επανάσταση του 1770, όπου “ο Μπέης από τη Βλαχιά κι ο Μπέης απ’ τη Μάνη κρυφοκουβέντες είχασι με το Δασκαλογιάννη”, ήταν ένας σταθμός σε μια πορεία που έφτασε μέχρι το 1821, και συνεχίστηκε στις υπόδουλες περιοχές και μετά.
Έτσι, ο ελληνικός λαός κι όχι κάποιο άθροισμα ατόμων δίχως συνείδηση εξεγέρθηκε και νίκησε, παλεύοντας για τα δίκαιά του κι έχοντας πίστη σ’ αυτά. Αυτός ο λαός δημιούργησε και γιγάντωσε τη Φιλική Εταιρεία, αυτός ελευθερώθηκε κι έφτιαξε το κράτος του, δεν τον δημιούργησε η επανάστασή του.
Οι θεωρίες αυτές που στοχεύουν στο να αποδομήσουν την εθνική συνείδηση, υπηρετούν συγκεκριμένες ανάγκες της Νέας Τάξης: Σήμερα, οι επί μέρους ταυτότητες αποτελούν κίνδυνο σε ένα παγκοσμιοποιημένο σύστημα που επιβάλλει την κυριαρχία του εμπορεύματος πάνω στους ανθρώπους. Έτσι, οι άνθρωποι αντιμετωπίζονται πλέον ως καταναλωτές, που πρέπει να υπακούν στα κελεύσματα της παγκόσμιας ενιαίας αγοράς. Κι ακόμα, ο διεθνής καταμερισμός επιφυλάσσει στην Ελλάδα μια θέση οικονομικού υποτελή της Γερμανίας και γεωπολιτικού υπόδουλου της Τουρκίας. Σ’ αυτά τα πλαίσια, οι Έλληνες πρέπει να αποκοπούν από το αντιστασιακό τους φρόνημα, να πάψουν να θεωρούν τυραννία την Τουρκοκρατία και βάρβαρη τη Γερμανοκατοχή, ώστε να μην αντιστέκονται στη μετατροπή τους ξανά σε δούλους με τα μνημόνια από τη μια και τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης με την Τουρκία από την άλλη.

AthanasiosDiakos2
Γιαυτό οι ντόπιοι υπηρέτες αυτής της άποψης, μέσα από ένα προοδευτικό δήθεν λεξιλόγιο, προσπαθούν να μας πείσουν ότι η Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν ένα ανεκτικό πολυπολιτισμικό κράτος, και εσχάτως βραβεύουν το Γερμανό ιστορικό που υποστηρίζει ότι οι Ναζί στην κατοχή είχαν ιπποτική συμπεριφορά κι ότι οι Κρητικοί αντιστάθηκαν με βάρβαρο τρόπο. Επομένως, αν περνούσαμε καλά στην Τουρκοκρατία, δεν είχαμε λόγο να εξεγερθούμε και μπορούμε σήμερα και πάλι να σκύψουμε το κεφάλι δίχως ντροπή. Κι αν φερθήκαμε άσπλαχνα στους Γερμανούς στην κατοχή, μπορούμε πάντα να το αναγνωρίσουμε και να τους καλοδεχτούμε ως οικονομικούς δυνάστες.
Δυστυχώς, η επιστολή του υπουργού κινείται σ’ αυτή την κατεύθυνση. Σε μια συγκυρία όπου η περιοχή μας φλέγεται ξανά, δε γίνεται συσχετισμός του Μεσολογγιού με το Κομπανί και τους Κούρδους, που σήμερα παλεύουν και για μας στη Μέση Ανατολή, δε γίνεται μνεία στη γενοκτονία των χριστιανικών εθνών της Ανατολής, που πια μπορεί να τεκμηριωθεί και μόνο με τούρκικες πηγές, στους εξισλαμισμούς και το παιδομάζωμα, αυτά είναι “μύθοι” για την άποψη αυτή. Γίνεται όμως μνεία στην Αμερικάνικη Επανάσταση, ακριβώς γιατί θέλει να συσχετίσει τη συγκρότηση του Αμερικανικού έθνους μέσα από τη διαδικασία αυτή με την υποτιθέμενη αντίστοιχη συγκρότηση του δικού μας έθνους το 1821. Καμιά σχέση όμως δεν έχει η δημιουργία ενός καινούργιου έθνους από μια πανσπερμία φυλών στην Αμερική με την ελληνική περίπτωση, για την οποία ακόμα και ο Γκέλνερ, ο θεωρητικός της δημιουργίας των εθνών κατά τη νέα εποχή, του οποίου τις θεωρίες μεταφέρουν απρόσεκτα στην ελληνική πραγματικότητα οι συνοδοιπόροι του υπουργού, θα πει τελικά, αναιρώντας την προηγούμενη απολυτότητα των απόψεων του και περιορίζοντάς τις στη δυτική Ευρώπη, ότι οι Έλληνες είναι έθνος με «αρχαίο ομφαλό».
Απομένει σε μας και πάλι να αντισταθούμε, στην καινούργια κατοχή και στους ιδεολογικούς της φορείς στην πατρίδα μας, ένας από τους οποίους είναι κι ο υπουργός παιδείας (ευτυχώς, υπάρχουν υπουργοί στην κυβέρνηση όπως των εξωτερικών, που δε συμμερίζονται αυτή την άποψη). Και για να γίνει αυτό, θα πρέπει να έχουμε πάντα συνείδηση της σημασίας της επανάστασης του 1821, σαν επανάστασης ενός σκλαβωμένου έθνους, παλιγγενεσίας κι όχι εθνογένεσης.

κολοκοτρώνης

Advertisements

Μαρτίου 27, 2015 - Posted by | Γενικά, Πολιτική και πολιτισμός | , , , , , , , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: